Hanspeter Dähler
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Pippin Drysdale

Dales Gorge Karijini

2015, Porzellan

h 27 cm, d 25 cm

Lyre Bird Siding

2015, Porzellan

h 25,5 cm, d 22 cm

Tanami Traces Series V

2006, Porzellan

h 39,3 cm, d 21,5 cm




Tanami Traces Series V

2008, Porzellan

h 22,2 cm, d 18,8 cm

verkauft / sold

Minosa Grove

2015, Porzellan

h 22 cm, d 21 cm

Rain Cloud Pilbara

2015, Porzellan

h 26 cm, d 18 cm

Drought Break

2014, Porzellan,

h 12 cm, d 14 cm

verkauft / sold

Collection Musée Ariana

Christmas Pool I

2015, Porzellan,

h 15 cm, d 16 cm

verkauft / sold

Collection Musée Ariana

Brolga Siding

2015, Porzellan,

h 10 cm, d 14 cm

verkauft / sold

Collection Musée Ariana

Yandee Line Camp Pilbara

2015, Porzellan

h 16 cm, d 19 cm

Pelikan Siding

2015, Porzellan

h 13 cm, d 16 cm

Tanami Mapping II

2011, Porzellan,

h 13 cm, d 15 cm

verkauft / sold

2007 Master of Australian Craft - Awarded by Craft Australia, ACT

1997-date Adjunct Research Fellow, School of Art, Curtin University of Technology, Western Australia

1986 Bachelor of Arts (Fine Art), Curtin University of Technology, Western Australia

Werke in öffentlichen Sammlungen /

Works in public collections (mostr ecent):

Auswahl / Selected List:

National Museum of Scotland / Marco Polo Corporation, Singapore / MAK Musuem, Frankfurt, Germany / Museum of Modern Art, Gifu, Japan / Cheongiu Museum and Art Gallery Korea / 21st Century Museum, Kanazawa, Japan / Museo de Ceramica, Faenza, Italy / Palazza del Colsole - Gubbio Italy / The Grain Pool, Seoul, Korea / Tomsk State Gallery & Museum, Siberia, Russia / Novosirbirsk State Gallery,Siberia, Russia / Auckland Art Gallery, New Zealand / American Foundations, USA / The Gifu Prefectural Museum, Tokyo, Japan / National Gallery of Australia, ACT / Museum and Art Gallery, NT / National Library Canberra, Australia / Artbank collection / Art Gallery of WESTERN Australia / Tasmanian Museum and Art Gallery / Launceston Art Gallery / Queensland Art Gallery / Newcastle Art Gallery, NSW / The Powerhouse Museum, NSW / Edith Cowan University, WA / University of WA / Toowoomba University, Qld / Manly Art Gallery, NSW / Campbelltown Art Gallery, NSW / Australian Capital Equity, WA / Bank of New Zealand, WA / ANZ Bank, Vic / Telstra Murdoch Collection, NSW / Ariana Museum, Geneva, Switzerland
Pippin Drysdale (*1943, Australien) wurde durch eine Flugreise über das Gebiet der Tanami-Wüste in Nordwest-Australien zu ihrer sinnlichen Reihe von Gefässen inspiriert. Die Eindrücke und Empfindungen, die sie von dieser Reise zurückbrachte, spiegeln sich in ihren Gefässen der Tanami-Series wieder. Die Schatten und Linien auf den Aussenflächen der gedrehten Porzellangefässe erzeugt Pippin Drysdale mit zwei verschiedenen Techniken: Zuerst spritzt sie die licht- und schattenhaften Bereiche und Glasurlagen. Sorgfältig ritzt sie danach Linien ein, in die sie wieder stark farbige Glasuren einreibt. Die Spuren dieser zweiten Bearbeitung bleiben eingelagert in der schimmernden Tiefe der Glasur. Jedes Gefäss trägt eine perfekt gebrannte seidenmatte Glasur, die Licht- und Schattenbereiche sanft ineinander übergehen lässt und durch diese Wechselwirkung den Ausdruck absoluter Präsenz erzeugt.
A flight over the Tanami desert in northwestern Australia inspired Pippin Drysdale (born 1943 in Australia) to create a sensual collection of vessels. The impressions and sensations that she brought back from this journey are reflected in the vessels of the Tanami series. Pippin Drysdale employs two different techniques to create the shadows and lines on the surfaces of the thrown porcelain vessels: First she sprays the light and shadowy areas and also the glazed layers. Then she carefully scratches in lines, into which she rubs bold colored glazes. The traces of this second finishing are stored within the lustrous depths of the glazing. Each vessel has a perfectly fired silk-matte glaze, in which light and shadow areas smoothly merge. The resulting interplay creates an expression of absolute presence.